بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note 4

بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما بهترین مکان برای نمایش تبلیغات شما

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note 4

بازدید: 314
دسته بندی: سامسونگ,,
بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note 4

سامسونگ در سال ۲۰۱۱ اتفاقی نو در عرصه تولید گوشی ها را رقم زد.این برند معتبر کره ای که از سال های پیش به عنوان تولید کننده وسایل برقی شهرت جهانی داشت حال دست به تولید نوع جدیدی از گوشی با طراحی خاص و زیبا زده بود.سامسونگ با تولید گلکسی نوت و ارائه آن به همراه قلم هوشمند و کارآمد که به S Pen stylus شهرت دارد همه را به حیرت واداشت.حال پس از گذشت چندین سال محصولات خانواده نوت به اوج خود رسیده و نسخه ۴ از این خانواده نیز به تازگی روانه بازار شده است.با tech24 و بررسی تخصصی گوشی Note4 همراه باشید.

سامسونگ با ساخت گوشی های با صفحه نمایش بزرگ ابتکاری تکرار نشدنی را رقم زد.استفاده از صفحه نمایش های بزرگ در خانواده نوت باعث شد تا دسته بندی متفاوتی از گوشی ها و تبلت ها ایجاد شده که به نام فبلت مشهور می باشند.تجربه نشان داده که سامسونگ اهمیت بسیار بیشتری به خانواده نوت در قبال خانواده اس قائل می باشد.

طراحی:

شاید بتوان Galaxy Note 4 را ترکیبی از دو گوشی Galaxy Note 3 و Galaxy S5 دانست.سامسونگ با ساخت گوشی Galaxy Note نشان داد که دیگر از طرح های قدیمی برای گوشی های خود استفاده نخواهد کرد و در طراحی گلکسی نوت ۴ نیز گوشه های تیز متفاوت ترین طراحی سامسونگ تا به این تاریخ بوده.اگرچه پسندیدن طرح گوشی و فبلت ها یک سلیقه شخصی محسوب می شود ولی شکل و ظاهر این فبلت یکی از دلنشین ترین طراحی هایی است که تا به این تاریخ سامسونگ برای گوشی های خود استفاده کرده است.

در پشت دستگاه همانند نسل قبلی از پوششی چرم مانند استفاده شده است که ضمن زیبایی حس با ارزش بودن کالا را به فرد منتقل می کند.در این نسخه دیگر از حالت دوخت مانند که در اطراف درب پشتی وجود داشته خبری نیست و درب پشتی کاملا یکپارچه می باشد.

در انتهای قسمت پشتی و درب آن نیز قلم مخصوص خانواده نوت قرار گرفته که در نسل جدید با طراحی اختصاصی و ویژه روانه بازار شده است.بلندگو دستگاه نیز از قسمت پایینی به قسمت پشتی دستگاه انتقال پیدا کرده است.

برترین خلاقیت امسال سامسونگ استفاده از فلاش دوربین و حسگر ضربان قلب در یک مکان بوده.برای اولین بار این حسگر در GalaxyS5 مشاهده شد که حال سامسونگ بر روی نوت۴ نیز این قابلیت را قرار داده است.این حسگر ها در زیر دوربین اصلی قرار گرفته اند.

در قسمت جلویی دستگاه نیز سامسونگ تغییری نسبت به نسل های قبلی ایجاد نکرده و مکان سنسور ها و دکمه ها در حالت معمولی و قدیمی قرار دارند.سامسونگ از دکمه فیزیکی هوم با قابلیت حسگر اثر انگشت نیز در این گوشی استفاده کرده است.این قابلیت ابتدا در نسل پنجم از خانواده اس مورد استفاده گرفته بود.

دکمه های فیزیکی خاموش و روشن کردن یا پاور به همراه دکمه کم و زیاد کننده صدا نیز در دو طرف گوشی طبق روال قبلی قرار گرفته اند.این دکمه ها در قسمت پایینی دستگاه جای گرفته اند تا هر فرد بتواند به راحتی با یک دست از آن ها استفاده کند.

همچنین سامسونگ تغییر جزئی دیگری را در حاشیه دور گوشی ایجاد کرده است.برخلاف نوت۳، گوشی نوت۴ دارای حاشیه ی صاف و یک پارچه ای می باشد و دیگر خبری از طرح چند لایه در اطراف و حاشیه فلزی خبری نیست.این طراحی بوسیله فرم نازک که به زیبایی هر چه تمام تر دور گوشی را احاطه کرده است کامل می شود.

قلم نوت۴ نیز از تغییراتی برخوردار شده است.قبلم نسل چهارم برخلاف نسل سوم حالت صاف و یکپارچه نداشته و در تمامی طول خود دارای خط های حلقوی می باشد که این نوع طراحی مزیت هایی را در خود جای داده است.از جمله مزیت این نوع طراحی لیز نخوردن قلم در شرایط نامساعد و انتقال حس کالای با کیفیت می باشد.این قلم نیز از قابلیت لمس شناور پشتیبانی می کند.با استفاده از این قابلیت گوشی از فاصله چند میلی متری صفحه قلم را پشتیبانی کرده و بر روی صفحه مکان دقیق قلم را نمایش می دهد.

در قسمت میانی قلم نیز کلیدی اختصاصی برای استفاده از قابلیت های ویژه ی قلم طراحی شده است.با استفاده از این کلید می توان با فاصله چند میلی متری بر روی صفحه پنجره مخصوصی را باز کرد که خود شامل چندین قسمت متفاوت می باشد که در بخش نرم افزاری به آن خواهیم پرداخت.

مکان قرار گیری قلم هوشمند نیز به ظرافت و زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده است.لازم نیست هیچگاه نگران گم شدن یا افتادن ناگهانی قلم باشید زیرا 
سامسونگ در انتهای این قلم یک فرورفتگی برای قرارگیری صحیح در کمربند انتهایی گوشی طراحی کرده که بسیار کارآمد می باشد.در آوردن قلم کار بسیار سختی نبوده ولی به آسانی نیز از مکان خود بیرون نیامده و در داک محافظ خود باقی می ماند.



نکته قابل توجه و نا امید کننده در مورد Galaxy note 4 را می توان ضد آب نبودن آن نامید.سامسونگ که حالا با تولید Galaxy S5 نشان داد که می تواند گوشی های ضد آب و با کیفیتی را تولید کند حال از این قاعده گلکسی نوت ۴ را مستثنی قرار داده.اگر شما نیز قصد خرید این دستگاه فوق العاده را دارید به یاد داشته باشید که گوشی شما همواره در مکانی کاملا خشک باقی بماند و آن را از معرض رطوبت و آب در امان نگاه دارید.

اندازه:

صفحه ۵٫۷ اینچی نوت ۴،این گوشی را به خوش قامت کم نظیر در برابر رقبا تبدیل کرده است.سامسونگ نهایت سعی خود را بر این داشته که حاشیه دور گوشی را کاهش داده و این کار را به خوبی انجام داده است.ابعاد این گوشی ۱۵۳٫۵ در ۷۸٫۶ میلی متر و ضخامت آن تنها ۸٫۵ میلی متر می باشد.از آن جایی که حاشیه گوشی حالت گرد در اطراف را ندارد،این گوشی در تمامی نقاط به یک ضخامت بوده و جز گوشی های خوش دست به حساب می آید.



استفاده از حاشیه های آلمنیومی و بدنه آلمنیوم کاری شده باعث شده که وزن این گوشی نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده و وزن آن به ۱۷۶ گرم برسد.هرچند نمیتوان گفت که با گوشی سنگینی روبه رو هستیم ولی شاید این گوشی در استفاده طولانی مدت سبب خستگی دست و نارضایتی کاربران شود.

صفحه نمایش نوت ۴:

بار دیگر سامسونگ و بار دیگر AMOLED!سامسونگ این بار در نوت ۴ نیز از پنل با کیفیت و زیبای امولد استفاده کرده که دارای زاویه دید بسیار بالایی است.هر چند این بار نیز سامسونگ از پنل ۵٫۷ اینچی استفاده کرده ولی هر ۵٫۷ اینچی ای ۵٫۷ ایجی نیست.نسخه چهارم از نوت ۴ از پنل فوق العاده با کیفیت تری نسبت به نوت ۳ پشتیبانی می کند.کیفیت تصویر در نوت ۴ از ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پرشی بلند پروازانه به سوی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ داشته و بار دیگر سامسونگ ثابت کرد که همچنان می توان با اندازه صفحه نمایش یکسان کیفیت نمایشی بهتری را داشت.این کیفیت تصویر سامسونگ را به ایجاد وضوح تصویر جدیدی واداشت.این بار وضوح تصویر از ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ به ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ افزایش یافته.هر چند نمیتوان به صورت عادی این افزایش را درک کرد ولی داشتن چنین کیفیتی به حتم می تواند باعث افزایش کیفیت تصاویر شده و حس بسیار زیبای کالای با ارزش را به هر فردی انتقال خواهد داد.



شفافیت تصاویر و رنگبندی در این صفحه نمایش به صورت کاملا طبیعی بوده و رنگ ها به صورت کاملا طبیعی قابل مشاهده می باشند.AMOLED یک پنل با قابلیت نمایش عمیق رنگ های سیاه و پخش نور به صورت یکنواخت و روشنایی بالا می باشد،از این رو سامسونگ توانسته عدد ۴۶۸ nit را برای این پنل ثبت کند هرچند که در مقابل روشنایی SONY XPERIA Z3 با ۷۱۳ nits حرفی برای گفتن ندارد ولی به خوبی می توان از این گوشی در مقابل تابش مستقیم و شدید نور استفاده کرد و متون به لطف وضوح بالا کاملا قابل مشاهده می باشند.

نرم افزار:

بار دیگر سامسونگ و بار دیگر تاچ ویز.سامسونگ حالا رابط کاربری خود را تا اندروید ۴٫۴ رسانیده و از آن در غول اندرویدی خود نیز استفاده کرده است ولی این تاچ ویز دیگر تغییر کرده و به روان ترین حالت خود رسیده است.رابط کاربری گلکسی نوت۴ به مراتب بهتر از نسخه های قبلی می باشد ولی بازهم ضعف هایی در آن دیده می شود که سامسونگ می تواند از بهتر به بهترین برسد.افکت های زیبا و کوچکی که سامسونگ با مهارت کامل از آن در رابط کاربری خود استفاده کرده باعث جذابیت بیشتر شده و کاربر از استفاده مداوم احساس خستگی نمی کند.

رابط کابری نوت۴ بسیار مشابه با گلکسی اس ۵ می باشد ولی برخی جزئیات برای زیبایی بیشتر اضافه شده است.گرافیک آیکون ها و قسمت های مختلف نیز به لطف پنل بهتر و با کیفیت و وضوح بالا تا حدی افزایش را در خود دیده است.



طراحی دفترچه تماس نیز تا حدی تغییر یافته و آیکون ها و تمامی ابزار ها به بزرگ ترین حد طراحی شده اند.این نوع طراحی به کاربر اجازه می دهد تا بتواند به راحتی هر چه تمام تر به ابزار ها دسترسی داشته و مشکلی در لمس مخاطبین مختلف وجود نداشته باشد.همچنین صفحه کلید گوشی به رنگ سفید تغییر رنگ داده و جداسازی شماره به صورت کاملا صحیح انجام می پذیرد.



قابلیت کلیدی خانواده نوت s pen می باشد که امروزه به یکی از پرکاربرد ترین ابزار هوشمند تبدیل شده است.در نوت ۳ هنگام خروج قلم از محفظه و داک خود در صفحه گوشی پنجره ای جدید با نام Air Command ایجاد می شد که دارای قابلیت ها و ویژگی های خاص و بسیار کاربردی بود.در نسخه جدید این گوشی نیز همین قابلیت با تغییرات جزئی و بهبود عملکرد موجود است.همچنین می توان این پنجره را با کلیک بر روی دکمه مخصوص در قلم از فاصله چند سانتی ایجاد و راه اندازی نمود.

اگر با قلم هوشمند از فاصله کم از صفحه بر روی پنجره باز شده کمی مکث کنید می توانید نام تمامی امکانات موجود را مشاهده و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.



S Health:

سامسونگ همانند نسخه های قبلی گوشی خود برنامه های تندرسیتی و سلامت را در نوت ۴ نیز قرار داده و با استفاده از این قابلیت هر فرد میتواند مجموعه ای از امکانات را در گوشی خود داشته باشد.این برنامه با اتصال به اینترنت و با استفاده از جی پی اس گوشی شما مس تواند وضعیت آب و هوا و مقدار اکسیژن خالص را در نظر گرفته و با استفاده از سنسور های سلامتی که در گوشی وجود دارند مقدار فعالیت های روزانه شما را ثبت و ضبط نماید.نوت۴ دارای سنسور قدم شمار بوده و در زمان دویدن یا راه رفتن می تواند تعداد قدم های شما را حساب کرده و طبق قوانین خاصی مقدار کالری مصرف شده شما را طی مسافط طی شده به دست بیاورد.



به طور کلی می توان قابلیت های نرم افزاری به کار رفته این گوشی را به قابلیت های Galaxy S5 شباهت داد.تغییر های جزئی نیز در قسمت گرافیکی به وجود آمده اند که باعث زیبایی هر چه بیشتر گوشی شده است.

دوربین:

این گوشی از یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره مند بوده و با گستره دیافراگمی F2.2 می تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را در نور کم گرفته و نویز کمی را به ثبت برساند.دوربین این گوشی قادر به ثبت تصاویر با کیفیت ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ می باشد که یکی از برترین دوربین های موجود بر روی گوشی های سامسونگ تا به این تاریخ به حساب می آید.

نرم افزار دوربین این گوشی نیز تا حدی از نسخه های قبلی پیشی گرفته و با استفاده از آن می توانید فیلتر های مختلفی را بر روی تصاویر بگذارید.از قابلیت های جذاب برنامه دوربین می توان به قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت HDR نام برد که تا حد بسیار زیادی می تواند نویز تصاویر را از بین برده و به جذابیت تصاویر گرفته شده بیفزاید.



سخت افزار و پردازنده:

این گوشی نیز همانند گوشی های قبلی سامسونگ در دو نسخه متفاوت تولید و منتشر می شود.مدل هشت هسته که از پردازنده Exynos 5433 سامسونگ بهره مند بوده و مدل چهار هسته ای که دارای پردازنده چهار هسته Qualcomm Snapdragon 805 SoC می باشد.

پردازنده هشت هسته ای سامسونگ از دو پردازنده چهار هسته ای ۴ Cortex-A57 و ۴ Cortex-A53 cores تشکیل شده یکی از آن ها دارای فرکانس کمتر بوده و می توان از آن به برای کار های روزانه استفاده کرد و دیگری پردازنده پر سرعت برای اجرای بازی ها و برنامه های سنگین می باشد.مزیت استفاده از این نوع پردازنده ها مصرف بهینه باتری در زمان استفاده عادی بوده و می تواند طول عمر گوشی را افزایش دهد.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت۴ از ۳GB حافظه رم برخوردار بوده که به طور پیشفرض ۱٫۵GB از آن توسط برنامه های خود گوشی مورد استفاده است.با استفاده از حافظه ۳ گیگابایتی این گوشی می توان به اجرای تمامی بازی ها و برنامه های با کیفیت FullHD بدون افت سرعت پرداخت.همچنین این گوشی دارای دو مدل متفاوت و بین المللی می باشد که یکی از آن ها نسخه ۱۶GB و دیگری از حافظه داخلی ۳۲GB بهره مند می باشد.



به طور کلی فبلت گلکسی نوت۴ یک فبلت فوق العاده و پرچمدار جدید سامسونگ می باشد.شاید بتوان گفت که این فبلت نسخه بزرگ تر از گوشی سامسونگ گلکسی اس۵ بوده که از قابلیت ضد آب بودن محرور مانده است.Galaxy Note 4 تا کنون توانسته در چندین تست مختلف Iphone 6 را شکست داده و مقام اول را به خود اختصاص دهد.

نقاط قوت:

کیفیت بالای صفحه نمایش

دوربین فوق العاده با کیفیت با دریچه گسترده

پردازنده پر سرعت و کم مصرف و بهینه سازی شده

قلم هوشمند و قابلیت اتصال ساعت و افزودنی های دیگر

وجود لرزشگیر دوربین و قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت ۴K

حسگر اثر انگشت و قابلیت ثبت ۴ انگشت برای آن

نقاط ضعف:

ضبط ویدئو های با کیفیت ۴K به صورت محدود و زمان بندی شده

استفاده بالای فبلت از حافظه رم

ضد آب نبودن


می پسندم نمی پسندم

برچسب ها : ,
نظرات()

نظرات


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 25
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 7
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 2
آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 7
بازدید ماه بازدید ماه : 7
بازدید سال بازدید سال : 19
بازدید کلی بازدید کلی : 7517

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 18.221.146.223
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان hame chi tamom1 و آدرس mahdi79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود